dijous, 11 de desembre del 2008

Fent el CAP

Aprofitant la meva situació laboral estic realitzant tot un seguit d’activitats per ocupar, fins i tot més del compte, el meu temps lliure i aprofundir en la meva formació dins un ampli ventall de possibilitats.
Entre d’altres coses i per reconduir la meva línia professional estic fent el CAP o Certificat d’Aptitud Pedagògica. Ja fa unes quantes setmanes que està començat aquest curs, però no ha estat fins avui que he entrat en un parell d’aules per observar les classes dels professors. El meu primer contacte a estat positiu i instructiu i he pogut veure des de dins que el que hi a les nostres aules. Encara em queden moltes observacions per fer, però ja m’he fet una primera idea del que hi ha.
Com deia, avui he visitat dues classes, ambdues amb el mateix profe però de nivells diferents. La primera ha estat una classe de geografia de tercer de l’ESO i la segona de segons de Batxillerat. i, mare de Déu, quina diferència. Mentre que a la primera la classe s’ha desenvolupat sota un constant xivarri –amb les seves pujades i baixades de nivell- per part del nanos i una repetitiva crida a l’ordre per part del profe; la segona s’ha desenvolupat dins una harmonia i un ordre envejables per moltes aules de les facultats.
Aquesta diferencia de comportament, rau en l’obligatorietat de l’ESO i el caràcter voluntari del Batxillerat. Així, dins l’ESO ens trobem amb nois que no tenen cap interès per allò que estan fent, però que han d’assistir a les classes per nassos, fent que l’actitud d’uns quants obligats és capaç de desestabilitzar i portar a fer punyetes la labor d’un professor i les bones intencions de molts estudiants.
I encara em queda per veure situacions molts pitjor que alguns profes ja m’han explicat i que jo ja he pogut entreveure , com per exemple tenir alumnes de tres nivells diferents, des de el nen amb els coneixements normals a nens que vénen amb dèficits greus de l’ensenyament primari fins a nois que no saben escriure i fins i tot que no saben parlar cap dels idiomes oficials d’aquí.
I per desgràcia aquests són problemes que dubto que es puguin solucionar amb la nova llei educativa.
Però això ja l’aniré veient i suposo que parlaré per aquí.

9 comentaris:

Lula ha dit...

Ufff
Si
Totalment d'acord

........


M'extendria massa


Besotes!

Ferran Porta ha dit...

Interessant, perquè m'he plantejat algún cop, darrerament, fer també el CAP. Vaig treballar molts anys com a professor d'anglès, i de vegades m'agafen ganes de tornar-hi. Tot i això, alguna cosa he sentit respecte a que el CAP podria... desaparèixer? En saps res, d'això?

El tema de l'ensenyament és prou seriós i greu alhora com perquè algú s'hi posi de debò, a buscar solucions. No entenc perquè no paren de canviar coses, lleis i més lleis d'educació, si cada cop el tema està pitjor, pel que diuen...

Kostas ha dit...

Ferran: el CAP diuen que aquest any desapareixerà tal com és ara i que es convertirà en una mena de master amb uns objectius idèntics però amb més credits (gairabé es doblen) més durada (dos cursos) i evidentment més quartos.
Una de les queixes de l'administració del mal de l'educació es criticar el nivell dels mestres i per això pretenen modificar el curs. Com sempre des de dalt diuen que la culpa de tot és dels de abaix però no són capaços de autocriticar-se.
Lula: malgrat el despropòsit d'alguns alumnes cada cop em fa més gràcia convertir-me en profe, em fa goig entrar dins les classes plenes l'alumnes que tenen que aprendre moltes i moltes coses.

Lula ha dit...

Mira
La meva filla té dislèxia, galopant, i als profes de l'escola els hi costa molt de que els hi entri al cap.. si és espavilada!, no pot ser això t'ho sembla..., es que es distreu, nono que va, només es lenta,
Evidentment cap tipus de recolzament que no sigui extraescolar i paganini, mínima coordinació amb el logopeda, etc.
La meva experiència és que pel que sigui no hi ha cap ajuda a aquells que tenen necessitats especials, i si els pares no se n'adonen, o passen directament, tot això es converteix en carn de canó que alimenta el fracàs escolar i que escampa el passotisme entre els companys.

Bah, ho deixo que m'emprenyo massa.... i tampoc no ve a tomb

Ferran Porta ha dit...

Els polítics, com sempre, foten-hi mà sense posar solucions definitives. Que la culpa és dels professors? Home, dic jo que de tot hi ha, segur, però prou aguanten els professors, em sembla!

En fi, bones Festes en tot cas!

Henry The VIII ha dit...

Mister Kostas,

Molt bones festes i espero que us vagi molt bé el CAP.

Per cert, el CAP no crec que desaparegui. Poder el volen allargar. Cagonlou! Però desaparèixer no ha de desaparèixer, crec jo.

Doncs això, que bones festes!

Kostas ha dit...

No Henry , no desapareix, només estransforma en una cosa més llarga i cara , però si fa o no fa serà el mateix.
Això , bones festes i salut

Ulises ha dit...

Penso que només és el fet que sigui obligatòri. L'edat és un factor clau.

De totes maneres, penso que si no exigim ni un nivell tant bàsic com el de la ESO com a obligatòri, anem pel mal camí.


Bones festes, haha ;)

Efrem ha dit...

Ostres, jo volia fer-lo però no sabia que primer ja has de tenir la llicenciatura o estar en l'últim curs. Bé, espero que ens en vagis parlant perquè ho trobo molt interessant. Salutacions!