dijous, 31 de gener del 2008

Llibreadicció

D’uns anys cap aquí m’he tornat un llibreadicte sense remei. Aquesta malaltia és la millor que pot agafar l’ésser humà per que tot el que provoca són coses positives, l’única medicació que precisa és un nou llibre que rellevi al darrer. El millor que té és que les noves dosis no tenen per que suposar una despesa econòmica. Dues alternatives hi ha per això: la biblioteca i Internet.
Totes dues xarxes estan plenes de llibres aptes per a tot tipus de gust i preferència i a sobre gratis.
La meva preferència és la novel·la negre. La meva llista d’autors és llarga i és molt difícil esmentar un en particular, és feina molt feixuga per no dir impossible. Però no m’estaré de proporcionar una petita llista d’aquells autors que més m’agraden. Comencem:
Andrea Camilleri, Jean-Claude Izzo, Petros Márkaris, Ken Bruen, Collin Dexter, Yasmina Khadra, Donna Leon.
Dins d’aquesta llista deixo fora de manera conscient els clàssics i com ja vaig dir, sense valorar la qualitat, diré que el meu preferit és l’Andrea Camilleri.
Llegir és el millor antídot pels mals de cap que et proporcionen la rutina i les males passades de la vida, a part de ser un del millors entreteniments que es poden trobar.