dimecres, 27 de febrer del 2008

Euro vs Dòlar. New York

Avui l’euro ha assolit un nou record històric respecte al dòlar i per cada unitat de la moneda europea es paga 1,5 $.
Les causes són diverses, per una banda l’economia europea es troba en una situació més forta davant la crisi que l’americana. Per una altra banda el BCE continua rígid en les seves decisions i no baixa tipus mentre que als EEUU s’insinuen noves baixades. Aquesta diferència dels tipus fa que molts capitals es refugiïn en la moneda europea.
I sembla ser que aquesta situació continuarà una mica més.
Tot plegat fa que viatjar als Estats Units sigui cada cop més avantatjós. Anar de compres a aquell país és un vici i pot ser una ruïna.
Jo vaig fer un viatge a Nova York fa un any i mig i vaig disfrutar amb els preus i això que ja fa temps... Tot plegat em fan unes ganes terribles de tornar-hi.
Nova York és una ciutat fantàstica i sorprenent, plena d’atractius i llocs meravellosos.
Vaig trigar molt a anar-hi per que de primeres no em feia gràcia visitar un país que et posava traves per anar-hi com viatjar amb un passaport especial. Tampoc ajudava la poca gràcia que em fan els governs que es creuen els amos del món.
Però un cop em vaig decidir i vaig viatjar em vaig quedar encantat. Despertar-se de bon matí i veure Times Square des d'un 22 pis et deixa cara de tonto. La gent de la ciutat a banda d’anar de bòlid, és molt atenta i simpàtica.